El Garbí per la Canal i retorn pel GR10

Data d'eixida: 09/10/2019
Excursionistes: Lourdes, Jose, Cristina, Xelo, Núria, Joan, Ernesto, Maria, Julio, Inma, Javi, Emili.
Distància recorreguda: 8,4 km.
Temps acumulat: 4 h. 19 min.
Altitud màxima: 596 m.
Altitud mínima: 210 m.
Desnivell acumulat: 475 m.
Dificultat: Moderat

Ruta en wikiloc: clic açí

ASCENSIÓ AL GARBÍ

Ruta circular que ix del marge dret de la CV-329, poc abans d'arribar a Segart. Prenem la senda GR-10 - variant d'el Garbí -un poste senyalitzador ens ho indica- i que en constant ascensió ens conduïx fins al Pla del Garbí perl barranc del Bassó i a través de la Canal del Garbí. La canal és un tram de gran bellesa amb una certa dificultat tècnica, no presenta complicacions però exigix prestar atenció. Està constituït per parets verticals i grans blocs de roca de rodeno, en les que s'han disposat cadenes per a ajudar-se en alguns punts.  Hi ha un tram que hem de passar per un estret de roques per a poder realitzar un xicotet canvi de sentit i poder continuar ascendint ara per un xicotet tram un poquet exposat. Superada la canal, trobarem una bústia, la senda gira a la dreta que ascendix fins arribar al camí asfaltat que ens conduirà fins els miradors
Seguint l'itinerari primer arribarem al mirador del Diable, després al Garbí, mirador natural que oferix unes immillorables vistes de la Serra Calderona i del Golf de València. A continuació, l'itinerari ens conduïx a l'últim mirador, situat en l'àrea recreativa del Garbí, on es troba l'Ermita. Des d'este mirador divisem el Camp de Morvedre amb els municipis d'Estivella, Albalat del Tarongers, Sagunt, etc.
Tornem, la senda rodeja el Puntal del Garbí i ens situa en la senda GR-10 en sentit descendent fins als voltants de la canal. Cal estar atentos i seguir la senda -cap al Puntal de l'Abella- fins al següent encreuament amb poste senyalitzador on prenem el sender GR10 (Sagunt - Lisboa) per a iniciar el descens per la Pujada del Llongo, més conegut com "la pedrera", al principi amb trams en forta inclinació, posteriorment, la senda descendix en  un gran zig-zag fins a un camí de terra entre garroferes i pinedes. Un cartell en el camí ens indica el desviament per sender cap a Segart pel barranc de la Font on, en pocs minuts, arribarem a la població.

Punt d'eixida GR-10 Variant Garbí junt a la carretera CV-329

Inici de la pujada perl barranc del Bassó, al fons El Garbí
Barranc del Bassó
Pujant entre grans blocs de rodeno
Parets equipades amb cadenes
Estret que cal travessar entre la paret i un gran blocc
La Colla Benimacletera al cim del Garbí

Bonica eixida per a celebrar el dia del País Valencià, amb reivindicació inclosa.
Això caldrà repetir-ho

Àlbum de fotos complet: clic açí