Massís del Montgó

MASSÍS DEL MONTGÓ
Data d'eixida: 05/01/2023
Excursionistes: Cristina, Julio, Lourdes, Antonio, Maria, Emili, Carmen, Miguel, Inma, Juan Carlos, Alicia, Ximo, Javi.
Distància recorreguda:  13,5 km
Temps:  05:25
Altitud màxima: 752 m
Altitud mínima: 112 m
Desnivell:  786 m
Dificultat: Difícil
Ruta: itinerari en Wikiloc

El massís del Montgó o simplement el Montgó és una muntanya de 753 m d'altitud que discorre paral·lela al litoral sobre els termes municipals de Dénia, Gata de Gorgos i Xàbia, a la comarca de la Marina Alta. Es distancia de la línia de costa uns pocs centenars de metres mitjançant una planura coneguda com les planes, que descendeix suaument fins al cap de Sant Antoni. Té una extensió de 2.092 ha. El paratge fou declarat parc natural per la Generalitat Valenciana el 30 de març del 1987.

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA

Per a pujar al cim del Montgó, dins del seu parc natural, hi ha diferents alternatives. Nosaltres ho fem des de Dénia, iniciem la ruta des de l'Ermita del Pare Pere. Anem en lleugera pujada durant 1,8 km, la senda es dirigeix cap a l'oest por la cara d'ombria del Montgó fins a un altre encreuament en el barranc de la Penya de l'Àguila, on es divideixen els camins cap al Racó del Bou i cap al cim. Pugem en direcció al cim per una zona més empinada fins a guanyar el cordal de la muntanya. Ací ens ajuntem com una altra senda que ve de Jesús Pobre. El sender recorre la part alta del massís fins a arribar al cim del Montgó, de 752 m. Des del cim tenim una vista espectacular del cap de Sant Antoni i de les poblacions costaneres de Dénia i Xàbia. També es veu el Penyal d'Ifac, Bèrnia, el Puig Campana i el Ponoig o la serra d'Aitana, el Mondúber i amb molta dificultat el Montcabrer o el Benicadell. Els dies clars es pot veure l'illa d'Eivissa cap a l'est.

Des del cim, en direcció aquest, baixa una sendera fins a la plana de Justa. Quan arribem a la pista, localitzem la sendera uns metres més endavant i girem a l'esquerra. Seguim per aqueixa senda fins a la Cova del Camell. Des de la cova eixim al Camí de la Colònia, un camí que voreja la cara nord de la muntanya i ens condueix fins al punt on iniciem la ruta.

Tant la senda de pujada com la de baixada no tenen un còmode caminar, trobem en gran part de la ruta molta roca en aresta i que fa que es camine amb dificultat, és per això que la qualifique de difícil.

Àlbum complet de fotos: Clic ací