La Colla va al Pedraforca

Els dies 9 – 10 – 11 i 12´d’Abril 21 membres de la Colla vam fer una excursió al paratge del Pedraforca,

El massís del Pedraforca de 2.498 mts es troba a la cormarca del Bergueda catalá. Es una muntanya mítica a causa de la seua peculiar forma i considerada com una de les més boniques del pirineu.

El divendres día 9 eixim el gros de l’expedició des de valència a les 9 del matí. Utilitzem unes 4,30 hrs per arribar al poble de Saldes ( base de la muntanya ) Una vegada passat el poble, a mà dreta puja una pista, molt ben indicada que ens porta fins al mirador de Gresolet, on deixem els cotxes.

Des del mirador fins al refugi Lluis Estasen es tarda uns 15 minuts, seguint les marques del PR ( molt ben senyalitzat )

El refugi Lluis Estasen, esta situat al peu de la muntanya a 1640 mts , en un prat molt agradable . La gent que ho dirigix és encantadora, un lloc totalment recomanable.

Dissabte día 10

Com a l’excursió havíem anat amb els xiquets. Decidim que la pujada al Pedraforca, la faríem en dos torns. El primer compost per Hipolit Torró i Vicent Alcaraz ( també un xaval molt majo de Girona que hi anaba tot sols, cridat Fabiá ) que pujarien el Dissabte i la resta del grup compost per : Pili Lopez, Pili Micó, J. Carlos Casamayor, Emili Verdejo, Imma Donat, Marga Calabuig, Lola Santamas i Toni Camacho pujarien el Diumentge

La pujada del Dissabte la vam fer seguint la ruta de la canal del Verdet i posterior trepada fins a aconseguir el cim per la cresta. ( Ens trobem amb prou neu i amb plaques de gel )

Eixim del refugi sobre les 7,45 hrs del matí, vam fer cima a les 11, 45 hrs i tornem al refugi a les 14 hrs. Utilitzant la ruta de la tartera o pedrera

Desnivell aproximat 850 mts (afegir les pujades i baixades de la cresta )

recorregut aproximat 7 km.

Material necessari : grampons, piolet, recomanable corda i algun segur de roca